Asiakastuki ja hyvinvointiteknologia – välttämätön pari

Elämä asiakastuessa on ajoittain vilkasta, jokainen päivä on erilainen ja tavallaan kuitenkin samanlainen. Asiakastuki tietää asiakkaalle tarjottavista tuotteista kaiken ja jos ei tiedä, ottaa selvää. Asiakastuen rooli on toimia asiakasrajapinnassa loppukäyttäjän tukena. Järjestelmän käyttöönottovaiheessa autamme tarvittaessa myös asentajia ja tulkitsemme asiakkaiden toiveet järjestelmän käyttötavoista, jotta tärkein, käyttäjien tarpeet täyttävä Everon-järjestelmä, toimii tarkoituksenmukaisesti. Tarkoituksena on tukea hoitoa ja hoivaa turvallisesti sekä asiakkaan että työntekijän näkökulmasta.

Oy Everon Ab on saanut kiitosta asiakastuen toiminnasta. Usein yhteydenoton alussa epätietoinen asiakas päättää puhelun iloisin mielin saatuaan tarvitsemansa avun nopeasti ja ystävällisesti. Jos ongelma ei jostain syystä ratkea ensikontaktin aikana, sen ratkaisemiseen valjastetaan asiakastuen valitsema asiantuntija ja varmistetaan tukitehtävän loppuunsaattaminen asiakkaamme hyväksynnällä.

Matkan varrella asiakkaan tarpeet ja toiveet voivat muuttua. Tarvittaessa kerromme asiakkaalle lisätietoja uusista tuotteista tai ominaisuuksista, jotka voisivat heille olla hyödyllisiä päivittäisessä työssä. Tuotteemme kehittyvät koko ajan ja uusia innovaatioita tulee mukaan tuoteperheeseemme. Myös asiakkaan hoivassa olevat asukkaat vaihtuvat ja muuttuvat vuosien saatossa, mutta Everon-järjestelmä elää muutosten mukana. Parhaimmillaan asiakkaan tekemä laiteinvestointi on kantanut yli 10 vuoden ajan ja kantaa edelleen.

Me asiakastuessa voimme auttaa asiakkaitamme sekä muutosten kohdalla että järjestelmän ylläpitoon liittyvissä toimissa. Nykyaikaisen asiakastuen palvelu on monikanavaista puheluista sähköposteihin ja pikaviestimiin. Asiakastuessa on tärkeää hahmottaa kokonaistilanne ja toisinaan paras tilannekuva saadaan käymällä kohteessa esim. käyttäjäkoulutuksen merkeissä.

Everonin asiakastukeen tulee puheluita ja sähköposteja Suomen lisäksi myös muista Euroopan maista ja puhelun kieli voi olla suomen lisäksi ruotsi, englanti tai saksa. Työskentely kansainvälisessä ilmapiirissä on joskus haastavaa, mutta samalla kovin palkitsevaa. Asiakaskontaktin lopputulema on kuitenkin aina se, että tavalla tai toisella, ennemmin tai myöhemmin, on asiakkaan kysymyksiin vastattu ja asiakastuki on jälleen valmiina palvelemaan seuraavaa kysyjää.

Kirjoittaja Jenni Jusi on Oy Everon Ab:n asiakastukivastaava ja tekninen asiantuntija.